HZZO  

PZZ najnovije obavijesti
18 lis Categories: medo

NOVO 18.10.2021 - MKB post covid

13.10.2021 - Preporuke za primjenu treće doze u imunokompromitiranih osoba i docjepljivanje protiv bolesti COVID-19

12.10.2021 - Obavijest MZ:

Poštovani, 

Nastavno na  dosadašnje upute o prikupljanju podataka temeljem Odluke  o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja svih zaposlenika zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koje obavljaju zdravstvenu djelatnost te privatnih zdravstvenih radnika na virusSARS-CoV-2, dostavljamo obavijest o  izmjeni načina prikupljanja podataka na način da se iste dostavljaju putem linka https://e-upitnik.gov.hr/index.php/513786/lang-hr. 

Riječ je o upitniku koji  traži iste podatke kao što smo i do sada tražili u excel tablici, ali procedura je znatno jednostavnija. 

Ako je ikako moguće podatke dostaviti sutra do 11 sati, ako je neizvedivo, najkasnije do 15 sati. 

S poštovanjem,

Ministarstvo zdravstva

 

11.10.2021 - Podaci temeljem Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja

                     - TABLICA - Ugovorna ordinacija privatne prakse

07.10.2021 - Upute u vezi Izmjeni Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere koju su zdravstvene ustanove, trgovačka društva koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatni zdravstveni radnici obvezni provoditi prilikom prijema pacijenata 

07.10.2021 - Upute u vezi izmjene Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja svih zaposlenika zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koje obavljaju zdravstvenu djelatnost te privatnih zdravstvenih radnika na virus SARS-CoV-2

02.10.2021 - Naputak MZ- uvođenje posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja svih zaposlenika zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koje obavljaju zdravstvenu djelatnost te privatnih zdravstvenih radnika na virus SARS-CoV-2

 

Uputa za izradu Narudžbenice / otpremnice / primke za eCezdlih

HZZO 

sve obavijesti
30 ruj Categories: medo

30.09.2021 - Obavijest o novostima vezanim za lijekove i ortopedska i druga pomagala NN106/2021

29.09.2021 - Upute u vezi Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere koju su zdravstvene ustanove, trgovačka društva koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatni zdravstveni radnici obvezni provoditi prilikom prijema pacijenata:

        -upute u svezi Odluke o uvođenju posenbne sigurnosne mjere prilikom prijema pacijenata

        -HZJZ upute EU digitalna COVID potvrde za pacijente

        -HZJZ upute EU digitalne potvrde za zaposlenike

        -upute u svezi Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja 

29.09.2021 - Preporuke-treća doza cjepiva protiv COVID-19 za imunokompromitirane

27.09.2021 - Uputnice

13.08.2021 - Migranti - uputa za izdavanje recepata

02.08.2021 - OI koja sadrži MBO

21.07.2021 - Obveza pravovremenog izdavanja  eNaloga u djelatnosti zdravstvene njege u kući

21.07.2021 - Cijepljenje osoba koje nemaju status osigurane osobe u RH, te cijepljenje izvan mjesta prebivališta

16.07.2021 - Edukacija o cijepljenju protiv bolesti COVID -19

08.07.2021 - Obavijest ugovornim liječnicima obiteljske medicine

07.07.2021 - Liste lijekova HZZO-a, obavijest o novostima

02.07.2021 - Provođenje ZZ za OO s potresom razorenih područja

11.6.2021 - CJEPLJENJE PROTIV COVID-19, DTP ZA BILJEŽENJE UNOSA PODATAKA O CIJEPLJENIMA

09.06.2021 - UPUTE ZA ISPRAVAK UNOSA COVID-19 CIJEPLJENJA

08.06.2021 - Pristup anonimiziranim podacima o prehrani dojenčadi, tjelesnoj visini i težini i opsegu glave  iz informatičkog programa ordinacije

02.06.2021 - Zbrinjavanje PostCovid pacijenata

28.05.2021 - Uputa - upis podataka o cijepljenim osobama

25.05.2021 - uputa MZ o organizaciji cijepljenja u ordinacijama obiteljske medicine za vrijeme korištenja godišnjih odmora

24.05.2021 - Obavijest nova Lista lijekova od 1.6.2021

21.05.2021 - Liste lijekova HZZO_enteralne namirnice

11.05.2021 - Izmjena kriterija za propisivanje namirnica bez glutena, obavijest 

30.04.2021 - Odluka o imenovanju odgovornih osoba - cijepljenje i Odluka-sigurnosna mjera obveznog sudjelovanja zdravstvenih ustanova

28.04.2021 - Digitalne zelene potvrde

14.04.2021 - Organizacija cijepljenja na punktovima

13.04.2021 - Stručne upute HZJZ-a

09.04.2021 - Fizikalna terapija - obavijest

08.04.2021

Poštovani,

Obavještavamo Vas da je u okviru projekta Platforme CijepiSe, u vaše aplikacije obiteljske medicine isporučena je nova funkcionalnost, a kojom se s vaše strane upisana lista zainteresiranih za cijepljenje automatski prenosi u nacionalni popis zainteresiranih građana. Uz tu funkcionalnost imate i novu mogućnost dohvata s nacionalnog popisa zainteresiranih statusa svih vaših osiguranika, a kako bi na jednom mjestu vidjeli stanje procijepljenosti.

Za sada Vas molimo da, uz potporu vašeg Gx proizvođača, već evidentirane osobe s iskazanim interesom za cijepljenje u vašoj aplikaciji, proslijedite prema listi zainteresiranih. Trenutno je prioritet to napraviti za osobe mlađe od 65 godina bez kroničnih bolesti, a zbog uočene situacije tijekom prvih dana masovnog cijepljenja gdje stariji građani u većem broju odbijaju poziv na cijepljenje bez konzultacija sa svojim obiteljskim liječnikom. Za njih predlažemo da ih se prvo informira od prednostima cijepljenja, pojasni i odgovori na njihova pitanja, te zatim ili direktno naruče kroz sustav eNaručivanja, ili ga također, kao i populaciju do 65 godina, na kraju uputite u platformu CijepiSe. 

Zahvaljujemo na Vašoj podršci projektu,

Ministarstvo zdravstva 

08.04.2021 - Liste lijekova, obavijest o novostima:

-dopis 

-prilog 1 namirnice za enteralnu primjenu

-prilog 2 oznake smjernica 

07.04.2021 - Propisivanje i odobravanje pomagala kod šećerne bolesti-podsjetnik

01.04.2021 - Primjena eNaloga u provođenju zdravstvene njege u kući

26.03.2021 - Organizacija cijepljenja i unos podataka o cijepljenju

25.03.2021 - CIJEPLJENJE PROTIV COVID-19, uputa

17.02.2021 - Provođenje ZZ za OO s potresom razorenih područja

17.02.2021 - oslobađanje od sudjelovanja za DTP

15.02.2021 - Tablice Popis cijepljenja MODERNA - PFIZER/BioNTech

04.02.2021 - Obavijest za PZZ

04.02.2021 - Upute u vezi organizacije cijepljenja na posebno organiziranim punktovima za cijepljenje i putem mobilnih timova te unos podataka o cijepljenim osobama 

Poštovani/e,  

dostavljamo Vam još jednom upute u vezi organizacije cijepljenja na posebno organiziranim punktovima za cijepljenje i putem mobilnih timova te unos podataka o cijepljenim osobama s manjom tehničkom korekcijom.  

S poštovanjem,

Operativni tim KS MIZ

03.02.2021 - Upute 2. za organizaciju cijepljenja, predbilježbe za širu populaciju

26.01.2021 - Dopuna upute ugovornim partnerima_potresom razorenih područja

20.01.2021 - ordinacije obiteljske medicine, pedijatrije, ginekologije i dentalne medicine ne moraju slati HZJZ-u papirnato Godišnje izvješće za prošlu godinu

 

19.01.2021 - Brzi antigen test na COVID-19, bez testa - uputa 

Osnovom Odluke Upravnog vijeća o uspostavi privremene DTP šifre BT019 – Brzi antigenski test, bez troška testa, dostavljamo upute o načinu provedbe i naplate za navedeni postupak s obzirom na nabavu samih testova na državnoj razini te Vas molim o da iste dostavite ugovornim ordinacijama primarne zdravstvene zaštite u djelatnosti opće/obiteljske medicine i djelatnosti zdravstvene zaštite predškolske djece.

 

18.01.2021 - Provođenje zdravstvene zaštite za osigurane osobe s potresom razorenih područja Sisačko-moslavačke županije - uputa: 

Šifra oslobođenja 44 se unosi samo u slučaju ako osigurana osoba koja ima prebivalište odnosno boravište na potresom razorenom području ima obvezu sudjelovanja u troškovima zdravstvene zaštite, a nije dopunski osigurana ili za slučaj propisivanja lijeka s dopunske liste lijekova. Dakle, za zdravstvenu zaštitu koju HZZO pokriva u cijelosti iz članka 19. ZOZO-a se pišu šifre oslobođenja za tu zdravstvenu zaštitu, a ne šifra 44.

Sudjelovanje za lijekove s dopunske liste lijekova obvezno je za sve osigurane osobe HZZO-a koje nisu za taj slučaj osigurane kod drugih osiguravatelja, međutim osigurane osobe koje imaju prebivalište odnosno boravište na potresom razorenom području nemaju obvezu sudjelovanja u troškovima zdravstvene zaštite temeljem naloga za postupanje MZ.

 

15.01.2021 - Upute 2. za organizaciju cijepljenja, predbilježbe za širu populaciju

                            - Uputa za provedbu cijepljenja i pripremu za liječnike obiteljske medicine

13.01.2021 - Operativni tim KS MIZ - Uputa u vezi provođenja inventure svih cjepiva - molimo za postupanje po istoj  

-upute za doze cjepiva inventura

-obrazac prijave stanja lagera 

08.01.2021 - Upute za korištenje brzih antigenskih testova

07.01.2021 - eCezdlih - eCijepih Uputa

24.12.2020 - Uputa za ordinacije primarne zdravstvene zaštite, opće obiteljske medicine

24.12.2020 - Odluke UV vezane uz produženje ugovornog razdoblja do 30.06.2021.g.

23.12.2020 - Naputak - uputa o postupanju

16.12.2020 - Za cijepljenje protiv COVID-19 nije potrebno potpisati obrazac 

Poštovane/i, 

nastavno na objave na društvenim mrežama i u medijima o obvezi potpisivanja obrazaca u vezi cijepljenja protiv COVID-19, Ministarstvo zdravstva želi Vas informirati o netočnosti tih informacija. 

U okviru postojećih propisa i programa cijepljenja ne navodi se obveza potpisivanja obrazaca pristanka na cijepljenje prilikom cijepljenja protiv zaraznih bolesti pa se tako neće zahtijevati niti potpisivanje obrazaca pristanka na cijepljenje protiv bolesti COVID-19. Prilikom cijepljenja ne koriste se niti se popunjavaju obrasci kojima  bi odgovornost, materijalnu i kaznenu, prenosili na liječnike niti postoji obveza potpisivanja istih niti od strane cjepitelja. 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je nositelj programa cijepljenja te pruža pravovremene i točne upute o planu i proceduri cijepljenja u Republici Hrvatskoj. 

Ministarstvo zdravstva

09.12.2020 - Obavijest HZJZ 

Poštovani kolege liječnici i zdravstveno osoblje, 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Rockefellerova 7 Vas obavještava da je 

prilikom izdavanja CEZIH- uputnice pacijenta potrebno naručiti za testiranje na mail covid@hzjz.hr 

Pacijent dolazi na testiranje prema dogovorenom terminu. 

Ne primamo nenaručene pacijente niti osobe naručene u druge zdravstvene ustanove!  

Detaljnije informacije se nalaze na sljedećem linku: 

https://www.hzjz.hr/sluzba-mikrobiologija/ambulanta-za-uzimanje-i-zaprimanje-uzoraka/testiranje-na-sars-cov-2 

Osobe koje se testiraju na vlastiti zahtjev (osobno plaćanje) trebaju rezervirati termin putem aplikacije dostupne na webu:

https://covid.hzjz.hr/lokacija/rockefellerova/?date=2020-12-10&time=0800

 

05.12.2020 - Smjernice za liječenje oboljelih od koronavirusne bolesti 2019 (COVID-19) ver.2. 

Smjernice su dostupne na mrežnim stranicama Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske: 

https://zdravlje.gov.hr/UserDocsImages//2020%20CORONAVIRUS//Smjernice%20za%20liječenje%20oboljelih%20od%20koronavirusne%20bolesti%202019%20(COVID-19),%20verzija%202%20od%2019.%20studenoga%202020..pdf 

Operativni tim KS MIZ 

30.11.2020 - KB Dubrava 

Poštovani,  obavještavamo Vas da su na web stranici KB Dubrava https://eadu.kbd.hr/?page_id=12611 objavljene informacije o radu dislociranih ambulanti KB Dubrave s podacima o lokaciji, radnom vremenu, telefonskim brojevima i imenima liječnika koji pružaju zdravstvenu zaštitu u pojedinim djelatnostima specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite.

S poštovanjem, HZZO

12.11.2020 - Odluka o uspostavljanju i radu Pozivnog centra Ministarstva zdravstva - onkološki pacijenti

12.11.2020 - Upute za provođenje zdravstvene njege i fizikalne terapije u kući 

06.11.2020 - Primjena pravnih propisa iz područja zaštite od nasilja u obitelji i nasilja nad ženama

01.11.2020 - Uputa Ministarstva zdravstva 

29.10.2020 - uputa za liječnike primarne zdravstvene zaštite HRVI

28.10.2020 -  MZ, uputa o postupanju obiteljskih liječnika u vrijeme epidemije COVID-19

28.10.2020 - Utvrđivanje PNR COVID 19

23.10.2020 - Poštovani/e,

zbog potrebe da se oslobode, ali i sačuvaju kapaciteti za testiranje bolesnika oboljelih ili suspektnih na COVID-19, molimo Vas za dodatnu suradnju na način da s posebnom pažnjom provedete selekciju osoba koje upućujete na PCR testiranje na SARS-Cov-2.

Nema nikakve potrebe da se na testiranje upućuju asimptomatske osobe koje žive u kućanstvu sa oboljelim osobama, te osobe trebate staviti u samoizolaciju na 14 dana i poslati na testiranje samo u slučaju da razviju simptome.

Vezano za gore navedeno upućujemo Vas na smjernice za postupanje u primarnoj zdravstvenoj zaštiti dostupne na poveznici https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/09/Prioriteti_za_testiranje_ver_3_corr_21_09_2020.pdf"

Ovim putem koristimo priliku da se zahvalimo na svim aktivnostima koje zajedno s nama provodite na suzbijanju epidemije bolesti COVID-19.

S poštovanjem,

Ministarstvo zdravstva  

23.10.2020 - MZ Raspored hitnog zbrinjavanja pacijenata u BZU u Gradu Zagrebu 23.10.2020., dopuna upute

23.10.2020 - MZ_Osiguranje i povećanje kapaciteta u hitnom bolničkom prijemu i stacionaru

22.10.2020 - MZ-Raspored hitnog zbrinjavanja pacijenata u bolnicama u Gradu Zagrebu za vrijeme epidemije bolesti COVID-19

22.10.2020 - Privremene preporuke za nadzor nad kontaktima oboljelih od COVID-19

20.10.2020 - Nacionalni program ranog otkrivanja raka pluća

16.10.2020 - Althera, dijetetski preparat, izdavanje pakiranja od 400 g umjesto pakiranja od 450 g na recept - obavijest o postupanju

16.10.2020 - Stop COVID-19 izdavanje verifikacijskih kodova

Poštovane kolegice i kolege, 

Ovim putem Vas podsjećamo na potrebu i obavezu evidentiranja zaraženih osoba i njihovih kontakata putem Digitalne platforme za praćenje COVID 19, kojoj se pristupa putem poveznice https://zarazne.zdravlje.hr/zarazne_welcome.html i korištenjem Vaše smart kartice kojom pristupate CEZIH-u. Ovim putem Vam šaljemo i kratki film funkcionalnosti Digitalne platforme za izdavanje koda korisnicima STOP COVID aplikacije. Napominjemo da je potrebno da osoba ima upisan broj mobitela u platformu te da ima označeno da je ima vrstu nadzora liječenje u kući ili liječenje u bolnici.

Za sve moguće nejasnoće oko izdavanja koda ili korištenja Digitalne platforme možete se obratiti na tomislav.benjak@hzjz.hr .

Kratki film možete pokrenuti iz MedO aplikacije-kliknite mišem na HELPDESK ...

 

 

 

13.10.2020 - nadogradnja digitalne platforme HZJZ

Poštovane kolegice i kolege, 

Koristimo priliku Vas još jednom podsjetiti na potrebu vođenja podataka o zaraženim osobama od COVID 19 i njihovih kontakata kroz Digitalnu platformu za praćenje COVID 19. Pristup je putem poveznice https://zarazne.zdravlje.hr/STOPCovid19/ . Pristupa se putem Vaših smart kartica koje koristite za ulaz u CEZIH, pri čemu koristite istu certifikat koji inače koristite u svakodnevno radu. On je vjerojatno 12345, ako ga niste mijenjali.  Ovim putem Vam šaljemo i dopis koji smo Vam uputili vezano za nadogradnju sustava funkcionalnosti za izdavanje koda za aplikaciju STOP COVID 19. Kod se izdaje isključivo na zahtjev Vašeg pacijenta koji je zaražen, te upisan u platformu. Da bi se kod mogao generirati osoba mora imati evidentiran broj mobitela te podatak o vrsti nadzora liječenje u kući ili liječenje u bolnici. 

U slučaju problema kod izdavanja koda kontakt osoba je Tomislav Benjak tomislav.benjak@hzjz.hr / 092 121 61 10

09.10.2020 - Epidemija (COVID-19)-mjere za sprječavanje širenja bolesti i upute za organizaciju rada u primarnoj zdravstvenoj zaštiti 

 

23.09.2020 - Nove objedinjene revidirane Preporuke o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene („samoizolacije“), Verzija 3. od 21/09/2020

 

Ovo su nove objedinjene revidirane Preporuke o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene („samoizolacije“), Verzija 3. od 21/09/2020,  koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo 22. rujna 2020.  objavio na mrežnoj stranici (https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/09/Prioriteti_za_testiranje_ver_3_corr_21_09_2020.pdf ) - upućujemo Vas na potrebu da se kao izabrani doktori u djelatnosti obiteljske medicine i pedijatrije dodatno uključite u nadzor nad oboljelima od COVID-19.

 

Naime, izolacija je u digitalnoj platformi automatizmom skraćena, za sve, s 14 na 10 dana, ali u pojedinim slučajevima treba produžiti izolaciju na temelju kliničkih simptoma (koji su jedan od kriterija za izlazak iz izolacije), ili na temelju općeg zdravstvenog stanja (imunokompromitirani bolesnici) ili zbog pripadnosti određenom okruženju (domovi za starije osobe). Kako te slučajeve, nije bilo moguće izuzeti iz automatskog skraćivanja izolacije informatičkim putem,  potrebno je da to učini nadležni izabrani liječnik obiteljske medicine  ili pedijatar u slučaju predškolske djece. Omogućeno je da kao izabrani liječnici, koji najbolje poznajete zdravstveno stanje pacijenata u skrbi, uđete u platformu i produljite tim osobama izolaciju na vrijeme koje smatrate da je potrebno tj. sukladno individualnoj procjeni izmijenite datum završetka izolacije.

 

21.09.2020 - Propisivanje i izdavanje lijekova na ograničeni recept

 

08.09.2020 - Nacionalni program za probir i rano otkrivanje raka pluća od 01.10.2020.

 

01.09.2020 - Održavanje stručnih skupova  

 

01.09.2020 - Bolesti i stanja s povećanim rizikom

 

01.09.2020 - Revidirane preporuke HZJZ-a

31.07.2020 - obavijest za ordinacije obiteljske medicine s područja grada Zagreba - Uspostava karantene/samoizolacije

Poštovani,  

Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u okviru uputa i preporuka za postupanje u pandemiji COVID – 19  donio i Postupak kod pojave bolesti u gosta u turističkom smještajnom objektu u vrijeme pandemije COVID -19 (19.06.2020.).  Tim je dokumentom predviđeno da regionalni stožeri (lokalni) osiguraju organiziranu izolaciju za oboljele čija klinička slika ne zahtijeva hospitalizaciju i  organiziranu karantenu/samoizolaciju za zdrave kontakte  koji moraju biti u karanteni. Slijedom iznijetog, a sukladno Odluci  Stožera Civilne zaštite Grada Zagreba sa 116. i 117. sjednice održane dana 30. i 31. srpnja 2020. obavještavamo Vas  o uspostavi karantene/samoizolacije na području grada Zagreba u objektu hotela Tomislavov dom, Zagreb, Sljemenska cesta 24  od dana 01. kolovoza 2020. 

Ovim putem smatramo važnim dostaviti i sljedeće informacije: 

-          temeljem rješenja nadležnih službi oboljeli  čija klinička slika ne zahtijeva hospitalizaciju i  organiziranu karantenu/samoizolaciju i  zdravih kontakata na području grada Zagreba, primaju se u karantenu/samoizolaciju putem dežurnog liječnika iz COVID ambulante (Doma zdravlja Zagreb-Centar). Dežurni liječnik iz COVID ambulante  je  prvi kontakt za primitak u karantenu. 

-          liječnik u COVID ambulanti bit će dostupan na broj telefona 091 489 7015 svaki dan od 8 do 20 sati, a od 20 sati toga dana, do 8 ujutro idućeg dana, u pripravnosti će biti liječnik, kojeg će se kontaktirati na broj 091 489 7022. 

-          Ovi brojevi uspostavljeni su isključivo za potrebe karantene/samoizolacije. 

-          Službeni kontakt broj dežurnog medicinskog osoblja  u karanteni:  091 4678 229 

30.07.2020 - A5 uputnice MEDO UPUTA ZA RAD

29.07.2020 - Obavijest digitalna platforma COVID-19

28.07.2020 - Prioriteti za testiranje na SARS-CoV-2

Poštovani,  

ovim putem Vas obavještavamo da je Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio preporuku vezano za prioritete za testiranje na SARS-CoV-2.

Navedeni dokument možete pronaći na web stranici Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo ili na sljedećoj poveznici https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/  

S poštovanjem,

Operativni tim Kriznog stožera Ministarstva zdravstva

 

21.07.2020 - Postupak predlaganja i propisivanja pomagala kod šećerne bolesti, uputa

20.07.2020 - Obavijest o propisivanju lijekova strancima kojima se sredstva za ZZ osiguravaju u Državnom proračunu

08.07.2020 - Poziv za edukaciju 'Virtualna rana intervencija'

06.07.2020 - obaveza evidentiranja i praćenja podataka oboljelih, te osoba u samoizolaciji putem Centralnog repozitorija

03.07.2020 - obavijest HZZO-a: Izvanredni nadzorni zdravstveni pregledi vozača i kandidata za vozače

01.07.2020 - obavijest Operativnog tima KS MIZ 

Poštovani, 

Nastavno na razvoj epidemiološke situacije na području vaše županije odnosno Grada Zagreba, upućujemo vas da Županijski  stožer civilne zaštite odnosno Stožer Grada Zagreba, procijeni potrebu za ponovnu aktivaciju  izdvojenih ambulanti za pregled bolesnika pod sumnjom na zaraženost koronavirusom tzv. „COVID-19 ambulante“ u djelatnosti obiteljske/opće medicine, te da istu, ukoliko se to smatra potrebnim, organizira u suradnji s nadležnim domom zdravlja. 

Uz razvoj epidemiološke situacije, preporučamo uzeti u obzir i dostupnost postojećih kapaciteta, a osim lokacija potrebno je definirati i radno vrijeme tih ambulanti tijekom dana. Radno vrijeme i duljinu radnog  ambulanti, moguće je odrediti u vremenskom rasponu od 8,00 do 20,00 sati, prema vašoj procjeni o potrebnom broju sati rada. 

Molimo da domovi zdravlja koji će organizirati „COVID-19 ambulantu/te“ , o lokacijama i njihovom radnom vremenu te o početku rada, izvijeste ovo ministarstvo i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. Također upućujemo domove zdravlja da vode točne evidencije o rasporedu svakog pojedinog zdravstvenog radnika, jer će to biti podloga za plaćanje rada u tim ambulantama od strane HZZO-a. 

Molimo da o početku rada, lokacijama i radnom vremenu izvijestite i sve pružatelje zdravstvenih usluga kao i građane na svom području. 

Napominjemo, da u cilju zaštite zdravlja zdravstvenih radnika i sprječavanje širenja bolesti, treba osigurati dostatnu količinu zaštitne opreme za sve zdravstvene radnike primarne zdravstvene zaštite koji će biti raspoređeni na rad u tim izdvojenim ambulantama pri domovima zdravlja. 

S poštovanjem,

Operativni tim KS MIZ

HZZO - PZZ - MedO program 

eUputnice
7 lis Categories: medo

7.10.2020 - Nacionalni program za probir i rano otkrivanje raka pluća

Korisničke upute

Zašto i kako prestati pušiti

Sażetak Nacionalnog programa za probir i rano otkrivanje raka pluća

Protokol za očitavanje LDCT snimki, I-ELCAP Hrvatska

Priručnik o radu u aplikaciji NPPSigner

Popis probnog otvaranja termina za sve bolnice

Informirani pristanak za sudionika

05.10.2020 - za liječnike primarne zdravstvene zaštite - upute i način upućivanja na specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite. Nova verzija propisuje još neke djelatnosti za koje se i dalje koristi papirnata verzija uputnica:

  1. njegu u kući
  2. HE timovi  u okviru obavljanja higijensko-epidemiološke zdravstvene zaštite
  3. telemedicina (djeluje u okviru Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, koji još nije spojen na Cezih)

01.10.2020 - eUputnice

MedO - uputa za korisnike

na tragu uspješne implementacije funkcionalnosti eRecepta, Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje su pokrenuli prije nekoliko godina u sklopu sustava Cezih projekt eUputnice/eNalaz/eOtpusno pismo. Tada je liječnicima primarne zdravstvene zaštite omogućeno propisivanje eUputnice za usluge u specijalističko-konzilijarnoj zdravstvenoj zaštiti. Projektom BIS2CEZIH funkcionalnost uputnice u specijalističko-konzilijarnoj zdravstvenoj zaštiti je nadograđena na način da je omogućeno slanje privitka uz uputnicu i slanje više odgovora / specijalističkih nazala po istoj uputnici. Spomenutim projektom sve bolnice su pokazale tehničku povezanost na CEZIH i dobile su sredstva za informatizaciju vlastitih informacijskih sustava kako bi uspješno preuzimale eUputnicu i slale eNalaz.  

Ministarstvo zdravstva  u suradnji s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje od početka listopada ove godine za svoje osigurane osobe i ugovorne zdravstvene ustanove ukida obvezu ispisa tiskanice uputnice (tzv. crvene uputnice) u procesima upućivanja, naručivanja, prijema, naplate usluga i arhiviranja dokumentacije u svim zdravstvenim ustanovama.

Za pacijente to znači da kod izabranog liječnika više neće dobiti ispisanu papirnatu tiskanicu uputnice, već će pravo na specijalističko-konzilijarnu uslugu ostvarivati putem elektroničke verzije tog dokumenta izdanog u informacijskom sustavu izabranog liječnika, pohranjenoj u nacionalnom informacijskom sustavu zdravstva CEZIH-a.

Nakon pružene usluge temeljem eUputnice, eNalaz će biti dostavljen liječniku primarne zdravstvene zaštite, ali bit će i dostupan pacijentu putem Portala zdravlja na platformi e-Građani.  

Za zdravstvene djelatnike primarne zdravstvene zaštite to znači da će u sklopu propisivanja eUputnice, uz dosad uobičajeno eNaručivanje moći:

-          pacijenta naručiti direktno na termin u zdravstvenoj ustanovi,

-          uputiti zahtjev za dodjelom termina prema odabranoj zdravstvenoj ustanovi te

-          u situacijama kada liječnik ocijeni da je to potrebno i ispisati podsjetnik o izdanoj e-uputnici.

Pacijenti se također mogu odlučiti za termin naručiti samostalno. U tom se slučaju po izdanoj eUputnici obraćaju zdravstvenoj ustanovi samo s svojim MBO-om kao ključnim podatkom s zdravstvene iskaznice.

Za bolničke i specijalističko-konzilijarne zdravstvene ustanove to znači da će, uz dosad uobičajeno eNaručivanje, zahtjev za termin moći dobiti umjesto od pacijenta i od izabranog liječnika primarne zdravstvene zaštite.

Nastavno na taj zahtjev zdravstvena ustanova je dužna kontaktirati pacijenta te ga obavijestiti o dodijeljenom terminu. Samostalno naručivanje pacijenata kontaktiranjem zdravstvene ustanove je i dalje dozvoljeno, ali se u tom slučaju pacijent predstavlja samo MBO-om sa svoje zdravstvene iskaznice, a što je temelj za dohvat i rezervaciju eUputnice.

Preuzimanje eUputnice s CEZIH-a je također obvezno kod prijema u zdravstvenu ustanovu, što je obvezna predradnja u procesu fakturiranja zdravstvene usluge prema Zavodu, a koje se od 01. siječnja 2021. više neće moći ostvariti bez podatka o identifikatoru eNalaza po svakoj eUputnici. 

Za sva pitanja i eventualne nejasnoće, slobodno se obratite kao i uvijek na helpdesk Zavoda.

eUputnice dopis za PZZ

eUputnice upute za liječnike

eUputnica protokol za izvanredne situacije

HZZO obavijest 

Elektronička razmjena zdravstvenih podataka za građane Europe
3 ožu Categories: medo

03.03.2020 - Sažetak medicinski podataka - Portugal

Poštovani, 

Osim za pacijente iz Češke i Malte, putem NCP Portala u mogućnosti ste dohvaćati sažetak medicinskih podataka i za pacijente iz Portugala.  

Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj, Malti ili Portugalu). Originalna PDF verzija sažetka na češkom / malteškom / portugalskom i engleskom jeziku te njegov prevedeni sadržaj dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednik Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh   

U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih.

U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati). 

 

18.02.2020 - NCP Portal  

Poštovani,

Podsjećamo, od rujna 2019, Hrvatska je pridružena elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI), te ste u mogućnosti dohvaćati sažetak medicinskih podataka za pacijente iz Češke. Od 24 veljače 2020. godine Hrvatska prihvaća i sažetke koji su nastali u Malti.  

Ukratko o procesu dohvata sažetka medicinskih podataka 

Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj ili Malti). Originalna PDF verzija sažetka na češkom / malteškom i engleskom jeziku te njegov prevedeni sadržaj dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednik Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh    

Prilikom korištenja NCP portala potrebno je odabrati trenutno mjesto rada liječnika i državu iz koje dolazi pacijent te nakon toga upisati identifikacijske oznake pacijenta (primjer se nalazi u uputama za liječnike, od stranice 11, primjer za pacijenta iz Malte je na stranici 12). Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sažetku, liječnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN-ovi) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih podataka. Ukoliko je pacijent potvrdio liječniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, liječnik u NCP portalu dohvaća sažetak.  

U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih.  

Na web stranici HZZO-a dostupno je više informacija o prekograničnim uslugama ovdje. 

U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).  

 

Poštovani,

Hrvatska je pridružena elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI) koji međusobno povezuje nacionalne usluge e - Zdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i  interoperativan način te osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji nalaze. Usluge u eHDSI koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine su eRecept (ePrescription) uključujući elektroničko izdavanje lijeka (eDispensation) i sažetak medicinskih podataka o pacijentu (Patient Summary). U ovom trenutku usluga eRecepta je dostupna u Finskoj koja je omogućila dohvat njihovih recepata u inozemstvu te u Estoniji i Hrvatskoj koje prihvaćaju eRecepte. Usluga sažetka medicinskih podataka o pacijentu je dostupna u Češkoj koja je omogućila dohvat njihovog sažetka medicinskih podataka u inozemstvu te u Luksemburgu i Hrvatskoj koje prihvaćaju sažetke. 

Ukratko o procesu dohvata sažetka medicinskih podataka

Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj). Originalna PDF verzija sažetka na češkom jeziku i prevedeni sadržaj elektroničkog sažetka dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednike Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh

Prilikom korištenja NCP portala potrebno je odabrati trenutno mjesto rada liječnika i državu iz koje dolazi pacijent te nakon toga upisati identifikacijske oznake pacijenta (primjer se nalazi u uputama za liječnike, od stranice 11). Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sažetku, liječnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN-ovi) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih podataka. Ukoliko je pacijent potvrdio liječniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, liječnik u NCP portalu dohvaća sažetak. 

 

U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih. 

Na web stranici HZZO-a dostupno je više informacija o prekograničnim uslugama ovdje. 

U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).

Stranica 1 od 8 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>