03.03.2020 - Sažetak medicinski podataka - Portugal
Poštovani,
Osim za pacijente iz Češke i Malte, putem NCP Portala u mogućnosti ste dohvaćati sažetak medicinskih podataka i za pacijente iz Portugala.
Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj, Malti ili Portugalu). Originalna PDF verzija sažetka na češkom / malteškom / portugalskom i engleskom jeziku te njegov prevedeni sadržaj dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednik Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh
U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih.
U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).
18.02.2020 - NCP Portal
Poštovani,
Podsjećamo, od rujna 2019, Hrvatska je pridružena elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI), te ste u mogućnosti dohvaćati sažetak medicinskih podataka za pacijente iz Češke. Od 24 veljače 2020. godine Hrvatska prihvaća i sažetke koji su nastali u Malti.
Ukratko o procesu dohvata sažetka medicinskih podataka
Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj ili Malti). Originalna PDF verzija sažetka na češkom / malteškom i engleskom jeziku te njegov prevedeni sadržaj dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednik Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh
Prilikom korištenja NCP portala potrebno je odabrati trenutno mjesto rada liječnika i državu iz koje dolazi pacijent te nakon toga upisati identifikacijske oznake pacijenta (primjer se nalazi u uputama za liječnike, od stranice 11, primjer za pacijenta iz Malte je na stranici 12). Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sažetku, liječnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN-ovi) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih podataka. Ukoliko je pacijent potvrdio liječniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, liječnik u NCP portalu dohvaća sažetak.
U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih.
Na web stranici HZZO-a dostupno je više informacija o prekograničnim uslugama ovdje.
U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).
Poštovani,
Hrvatska je pridružena elektroničkom sustavu razmjene zdravstvenih podataka (Health Digital Service Infrastructure ili eHDSI) koji međusobno povezuje nacionalne usluge e - Zdravlja kako bi omogućila prekograničnu elektroničku razmjenu zdravstvenih podataka na siguran, učinkovit i interoperativan način te osigurava kontinuitet njege za građane Europe neovisno o tome u kojoj se zemlji nalaze. Usluge u eHDSI koje se postupno uvode u 22 zemlje EU do 2021. godine su eRecept (ePrescription) uključujući elektroničko izdavanje lijeka (eDispensation) i sažetak medicinskih podataka o pacijentu (Patient Summary). U ovom trenutku usluga eRecepta je dostupna u Finskoj koja je omogućila dohvat njihovih recepata u inozemstvu te u Estoniji i Hrvatskoj koje prihvaćaju eRecepte. Usluga sažetka medicinskih podataka o pacijentu je dostupna u Češkoj koja je omogućila dohvat njihovog sažetka medicinskih podataka u inozemstvu te u Luksemburgu i Hrvatskoj koje prihvaćaju sažetke.
Ukratko o procesu dohvata sažetka medicinskih podataka
Sažetak medicinskih podataka o pacijentu se prenosi iz nacionalne infrastrukture zemlje prebivališta u ordinaciju opće obiteljske medicine u Hrvatskoj preko nacionalnih kontaktnih točaka (NCP), ukoliko je pacijent za to dao suglasnost u zemlji prebivališta (u Češkoj). Originalna PDF verzija sažetka na češkom jeziku i prevedeni sadržaj elektroničkog sažetka dostupan je liječnicima opće obiteljske medicine putem NCP portala. NCP Portalu liječnici pristupaju, nakon ostvarene VPN veze prema CEZIH-u, iz svojeg programskog rješenja ili kroz preglednike Chrome ili Internet Explorer na poveznici https://web.cezih.hr:443/web/p/ncpeh
Prilikom korištenja NCP portala potrebno je odabrati trenutno mjesto rada liječnika i državu iz koje dolazi pacijent te nakon toga upisati identifikacijske oznake pacijenta (primjer se nalazi u uputama za liječnike, od stranice 11). Pacijent mora bit upoznat o postupanju s njegovim podacima (Patient Information Notice ili PIN) stoga prije pristupa sažetku, liječnik mora pacijentu pružiti informacije o PIN-u na jeziku pacijenta (upućuje ga na web stranicu na kojoj su objavljeni PIN-ovi) i pitati pacijenta dozvoljava li dohvat njegovih podataka. Ukoliko je pacijent potvrdio liječniku pravo na pristup njegovim zdravstvenim podacima, liječnik u NCP portalu dohvaća sažetak.
U prilogu dostavljamo detaljne upute za liječnike. Molimo proučite ih.
Na web stranici HZZO-a dostupno je više informacija o prekograničnim uslugama ovdje.
U slučaju potrebe za podrškom, kontaktirajte nas na mail helpdesk@hzzo.hr ili telefon + 385 72 11 22 33 (radno vrijeme od ponedjeljka do petka, od 7 do 20 sati i subotom od 7 do 15 sati).